jueves, 30 de septiembre de 2010

Persuassió telefònica

Porto un mes fastiguejada amb el mòbil. Resulta que he estat fent entrevistes de feina durant les últimes setmanes perquè estic farta de treballar a tres llocs a l'hora. Ja sé que és un mal moment per fer-ho, però quan una decideix que ja no pot més, ha d'intentar buscar alternatives. De fet no perdo res perquè si no trobo cap feina interessant, em quedo a on sóc i llestos.

El cas és que, després d'haver entregat una quantitat de CV's considerable, resto a l'espera de rebre alguna trucada per part d'alguna empresa que estigui interessada en mi. Això significa que he d'estar atenta al mòbil per si em truquen i per tant, no el puc tenir en silenci. Hi ha dies que el poso en vibració i altres en que deixo el volum al màxim, però no em sento còmode en cap dels dos casos perquè sempre estic treballant en un lloc o l'altre i, per tant, no puc parlar de feina per raons òbvies.

Aleshores, cada vegada que sona el telèfon, he de sortir corrents al carrer abans de despenjar per tal que ningú sospiti les meves intencions. A més, he de fer-ho de pressa si no vull que la persona que em truca pengi (us poso en situació perquè veieu el "show" que això comporta). Doncs bé, la majoria de les vegades jo estic ilusionada i nerviosa cada cop que despenjo. Per a què? PER A RES perquè la majoria de trucades que rebo són SPAM telefònic!!! Companyies de telecomunicacions de telefonia mòbil, de telefonia fixa, d'internet... Sempre dic que no estic interessada en els seus serveis, però no fan cas i tornen a insisitir.

El que més m'indigna és que sovint no truquen des d'un número identificable, per tant no em puc permetre el luxe d'ignorar les trucades i sempre he de despenjar. Ahir ja em vaig posar desagradable amb la pobre operadora que em trucava i li vaig dir que si em tornaven a trucar de la seva companyia pensava denunciar-los per acosament perquè, tot i que la normativa obliga les empreses a enregistrar mitjançant algun sistema la negativa de l'usuari per tal que quedi constància en cas d'incompliment, aquestes no en fan cas i segueixen insistint.

Jo ja no sé què fer perquè he omplert mil formularis per internet suplicant-los que em deixin en pau, fins que he trobat el que pot ser la solució al meu problema: la llista Robinson.

He llegit un article que assegura que, "gràcies a la llista Robinson, que porta en funcionament 17 anys, qualsevol particular interessat pot donar-se d'alta de manera gratuïta omplint un formulari en què cal especificar per quin canal (telèfon, sms, correu postal o electrònic) no es volen rebre comunicacions publicitàries). Per via telefònica, l'usuari pot negar-se a que li contactin tant empreses amb les que no té cap relació contractual com aquelles de les que és client. En aquest segon cas, haurà d'indicar el nom de les entitats afectades. Per tal de no enviar comunicacions comercials a aquelles persones inscrites en el servei, les entitats han de consultar la llista quan realitzin accions publicitàries dirigides a persones que no siguin els seus clients, socis, usuaris, etc.".

Tot això em sembla molt bé, però.... vosaltres creieu que faran cas a aquesta llista si ni tan sols em fan cas a mi personalment???? He de reclamar a l'Agència Catalana de Protecció de Dades si no em fan cas??? Tot suggeriment serà ben rebut...


Llista Robinson: https://www.listarobinson.es/default.asp

Agència Catalana de Protecció de Dades: http://www.apdcat.net/ca/index.php

4 comentarios:

  1. Jo crec que ets una mica ilusa si creus que apuntant-te a aquesta llista et deixaran en pau, però de totes formes em sembla una alternativa interessant, per provar no perds res.

    A mi per sort no m'agobien tant, és clar que passo bastant del movil i de tot :P

    ResponderEliminar
  2. són uns pesats i s'hauria de fer alguna cosa al respecte!

    ResponderEliminar
  3. Intento ser respectuosa amb les pobres teleoperadores que truquen perque elles no tenen la culpa de res, pero que pessades que son!

    ResponderEliminar
  4. Esto no sirve para nada. Te lo digo.

    ResponderEliminar