miércoles, 4 de febrero de 2009

lectura estimada

Estic flipant.

He passat quatre dies al poble, desconnectada, sense veure notícies, ni llegir diaris... res de res.

I aquest matí, al bar de l'estació de tren, he vist a la tele que algunes companyies elèctriques han "inflat" els rebuts de gener, és a dir, van fer una lectura estimada tirant a la baixa al novembre, i ara al gener han aprofitat que les tarifes pujaven un munt per fer la lectura de desembre amb preu de 2009.

Crec que m'he embolicat una mica, però per si no m'he explicat bé, un diari diu: "Los cobros habrían sido realizados a partir de un consumo «estimado», calculado a raíz de promedios habituales o históricos, pero con las tarifas actualizadas".

Doncs bé, jo ja m'he posat histèrica perquè no acostumo a obrir la bústia gaire sovint -no tinc cap admirador ni amics que m'escriguin, només rebo factures o publicitat- i m'he imaginat un rebut ben infladet esperant-me a la bústia des de feia dies.

En quant he arribat a casa, el primer que he fet ha estat anar corrents cap a la bústia en busca del temut rebut. En efecte, allà hi era el sobre. L'he obert i... com era d'esperar, m'han cobrat 203 euros!!!!! Com és possible que es vulguin passar de llestos? Es pensen que som uns ignorants i que no veurem que això és un abús????

Ara mateix vaig a trucar al Servei d'Atenció al Client, i si no em fan cas que es preparin perquè aniré on faci falta per tal que em retornin el que és meu!!!

I vosaltres hauríeu de fer el mateix!!!

(ah, un altre consell: obriu la bústia cada dia)


.

10 comentarios:

  1. aiaiaiaiiiiiiiiii....

    baixo a obrir a la bústia ara mateix!!!!

    ResponderEliminar
  2. Pero qué fuerte me parece. Entre las empresas de teléfono, gas, luz, agua, etc., nos están asfixiando. Qué asco de gente.

    ResponderEliminar
  3. A mi m'ha arribat una estimada de 7€. Això significa que el mes que ve m'arribarà una superfactura??

    ResponderEliminar
  4. posi, a mi em va arribar de 200 i pico euros, també...e internet ni te cuento, tant promocionar l'accés a les noves tecnologies i estem pagant internet a un preu molt més car que a la resta d'europa. quins collons!

    júlia

    ResponderEliminar
  5. esque para empezar, en estos tiempos de crisis el estado no tendría que haber autorizado que se liberalizase el sector.

    Como siempre, a pringar los que menos pasta tenemos.

    ResponderEliminar
  6. ja que cobren tanta pasta, haurien de currar-s'ho més i anar a fer la lectura real cada mes. Seria més fàcil pagar 50 cada mes que no pas 100 de cop, no???

    ResponderEliminar
  7. sale más a cuenta iluminarse con velas, no crees?

    ResponderEliminar
  8. Jo visc a un poble de 2000 habitants i pel que sembla no hi ha suficient persones dessignades per fer les lectures i des de fa cinc anys EM FAN LECTURES ESTIMADES A LA BAIXA!!! Això vol dir que si vull pagar el que consumeixo he de gastar-me els calers trucant a un número 900 per donar la lectura real. L'altra opció és registrar-se a la seva web per donar les lectures i deixar-los que t'omplin la bústia de publicitat. Sigui com sigui a sobre de pagar un servei exageradament car els hem de fer la feina. No hi ha dret.

    ResponderEliminar
  9. si si la meva ha estat de 194 € vaig flipar mogollon però vaig sentir per la radio que la gent s'estava queixant en massa a l'oficina del dret del consumidor. i és que no t'ho perdis si abans vali 0'86 € el Kw ara val 1,5 €
    són uns lladres i el govern no fares???? i asobre construeixen presses i pantans i inunden pbles i gasten l'aigua atroche i moche i asu antojo.

    ResponderEliminar