jueves, 12 de febrero de 2009

tarifa europea?? ja!!!

Normalment intento controlar els meus impulsos, però aquesta vegada crec que tinc raó i ningú no em farà fer-me enrera.

Resulta que ahir van venir a passar uns dies a Barcelona unes amigues meves d'Estocolm. Vaig viure allà fa uns anys i conservo amistats, és per aquest motiu que acostumem a veuren's un parell de cops a l'any: una vegada em toca a mi anar allà i una altra els hi toca a elles venir aquí.

Doncs bé, cada vegada que jo vaig a Suècia em compro una targeta SIM sueca per tal de no realitzar trucades internacionals des del meu mòbil espanyol cada cop que truco a algun amic per quedar allà. La targeta em costa 10 euros i les trucades són pràcticament regalades. Als pocs mesos la targeta SIM deixa de funcionar, però quan hi torno em compro una altra i ja està, tots contents.

I és clar, ahir vaig proposar a les meves amigues que féssin el mateix aquí i compressin una targeta de "prepago" per no arruinar-se fent trucades des del seu mòbil suec. Però em van dir que ni boges, que els hi surt molt més econòmic realitzar trucades internacionals des dels seus mòbils suecs que fer trucades nacionals amb un d'espanyol!!!

Com és lògic, em vaig quedar una mica flipada, i vam començar a parlar de les tarifes de telèfon, d'internet, de les velocitats de connexió... i quan els hi vaig parlar de la meva connexió em diuen "como en los 90". Als 90??? Jo als 90 ni tan sols sabia el que era internet!!!

En fi, que la meva conclusió és que, a part de disposar de menys serveis paguem molt més. I a sobre no tenim més remei que passar per l'aro si volem viure al ritme de vida actual...

És per aquest motiu que he decidit fer servir el mòbil només per trucar a la feina si arribo tard o a l'ambulància si m'ensopego amb un arbre pel carrer.

A partir d'ara, només trucades gratuites de fixe a fixe, e-mails o picar al timbre dels amics.

No aconseguiré res, ho sé, però és la meva forma de mostrar la meva indignació com a membre d'una Unió Europea que en molts casos sembla de tot menys una unió, com és el cas de les tarifes.





9 comentarios:

  1. Jo també penso que no és just que hi hagi tanta diferència entre paisos d'una mateixa "unió" i per aixó sempre parlo a través del Skype, per exmple.

    ResponderEliminar
  2. uff! mentre telefonica estigui a mans del PP no avançarem res, doncs tots sabem que són de IDEES ANtIGUAS

    ResponderEliminar
  3. una altra cosa són els pactes de preus que fan les companyies entre si. perque jo penso: si aparegués alguna companyia nova amb preus inferiors tothom es passaria a aquella companyia, oi? i per què no ho fan? perquè totes volen enriquir-se i treurens fins l'ultim duro.

    ResponderEliminar
  4. esque españa siempre se ha caracterizado por tener unos gobiernos chaqueteros que se bajan los pantalones frente a las grandes compañías (o eso o se quedan con un trozo del pastel), por eso dejan que esto pase.

    Seguro que en los otros paises el gobierno tiene más influencia sobre los precios e impide que se ceben con sus ciudadanos, porque yo creo que en esos paises a las compañías tambien les gustaría poder estafar al personal como lo hacen en españa, no crees? Es un asco.

    ResponderEliminar
  5. Jo soc dels que cada any estic un dia sencer sense fer servir el movil, en aquell dia anual de "todos sin movil", pero no serveix de res ni crec que la gent estigui realment sense trucar, pero si entre tots ens tiressim una setmana amb el movil apagat segur que la cosa canviaria

    ResponderEliminar
  6. Jo també ho crec, una setmana tots alhora i les perdues els farien baixar preus, tant en trucades fora d`aquí com a dins que també són "un robo"

    ResponderEliminar
  7. Tant de bo només fossin les telecomunicacions el que és car. El menjar, el transport i la majoria del que paguem no és proporcional als nostres salaris.

    ResponderEliminar
  8. te diría que te comunicases por carta, pero los sellos también han subido...

    ResponderEliminar
  9. Si es que siempre estamos a la cabeza de los ránkings más lamentables!

    ResponderEliminar