martes, 14 de abril de 2009

una fideuà "indigesta"

Hola gent!!!

Com ha anat la Setmana Santa? Jo, malgrat no haver pogut anar on m’hauria agaradat anar, ho he passat força bé. Si el temps hagués acompanyat la cosa hauria anat millor, però no em puc queixar, tot s’ha de dir.

Vaig aprofitar per visitar uns amics que tenen un apartament a la platja, i els dies que va fer bo vam aprofitar per passejar vora el mar i prendre alguna cosa a les terrasses dels xiringuitos del passeig marítim.

Com la nostra economia no és per tirar coets, diumenge vam decidir de dinar fora, però, això sí, de menú. Després d’una bona estona voltant i buscant un lloc que no fos excessivament ple ni excessivament car, vam trobar un lloc que tenia un menjar que pintava força bé.

Els primers plats eren bastant consistents, i un dels meus amics va decidir que només volia menjar un primer plat, que consistia en una fideuà d’allò més generosa. El cambrer va insistir en que el menú comprenia dos plats, a més de la beguda, pa i postres, però el meu amic va dir que només menjaria un primer i les postres, però no pas un segon.

El dinar va anar d'allò més bé (jo fins i tot em vaig cremar una mica el nas per estar asseguda de cara al sol) i després de les postres vam demanar el compte i la nostra sorpresa va ser veure que ens havien cobrat 4 menús SENCERS!!!!

Ens vam pensar que es tractava d'un error, atès que un de nosaltres només havia menjat el primer plat... Vam demanar explicacions al cambrer i aquest ens va dir que ell ja ens havia avisat, que el menú comprenia dos plats, i que en cas que nosaltres no volguèssim un segon, no significava que haguéssim de pagar menys.

Després de discutir amb ell vam decidir de pagar-ho tot i deixar-ho córrer... bàsicament ho vam fer perquè jo vaig considerar que si el cambrer insistia tant era perquè potser tenia raó, i que era millor informar-se sobre el tema. Vam agafar el tiquet, i si al final teníem raó nosaltres, només seria qüestió de tornar a l'establiment amb el tiquet i llestos.

I res, després de cercar la informació i la normativa, vaig trobar que la llei estipula que "El cliente que solicite un menú deberá pagar el importe íntegro del precio establecido aunque renuncie a alguno de sus componentes".

Menys mal que no vam insistir massa!!!

Ho trobo injust, però "es lo que hay". La propera vegada que no hi hagi gana toca demanar a la carta o menjar un segon encara que haguem d'explotar :)

11 comentarios:

  1. Gràcies per la informació. Mai m'hi he trobat en la situació però ara ja sabré com reaccionar si algun cop em passa. De totes maneres sovint hi surts guanyant encara que no et mengis un dels plats perquè la carta és força més cara.

    ResponderEliminar
  2. Parlant de menús, el que em fa molta ràbia és que en alguns cinemes SEMPRE t'insisteixin que et surt més econòmic el supermegamenú de crispetes i beguda (= 2Kg de crispetes i 2l de beguda) que dues begudes mitjanes i dues bosses de crispetes mitjanes. Això no hi ha qui s'ho acabi. Com poden sortir guanyant oferint més producte? El millor de tot és que t'insisteixen fins a l'avorriment.

    ResponderEliminar
  3. aquest blog és molt util i la manera d'explicar ho molt amena. felicitats!

    ResponderEliminar
  4. a mí lo q me da rabia es cuando t pides un wisky con hielo y te lo cobran al mismo precio que un cubata! pq no t rebajan los 3€ de la coke?¿?
    yo como soy un poc ansias y ratón le pido al camarero q me de una botella de agua, y así compenso.

    ResponderEliminar
  5. a mi també em passa el mateix al cinema o als fast-foods: sempre has de agafar els menús XXl si vols rentabilitat. Això sembla ING direct, jaja

    ResponderEliminar
  6. me parece fatal que uno tenga que pagar por lo que ni se come. Es una vergüenza!!!

    ResponderEliminar
  7. Jo tinc un bar i sempre hem cobrat encara que la persona no s'ho megi tot, però si fa això per exemple li convido al cafe o compenso encara que sigui una mica

    ResponderEliminar
  8. Quina poca flexibilitat. Si no es menja tot no s'ha de pagar tot!

    ResponderEliminar
  9. Yo no me puedo permitir ni tomarme un café fuera de casa y por lo tanto no tengo este tipo de problemas. Los pobres somos asi.

    ResponderEliminar
  10. Hola, pobre. Seamos o no pobres, a lo largo del día o del mes acabamos comprando o pagando cosas y creo que en este blog aprendemos muchas cosas sobre nuestros derechos como consumidores: aunque sea comprando dos tomates nos pueden timar. No desanimes a la parroquia, hombre!

    ResponderEliminar
  11. Interessant....

    Doncs a calcular el preu més favorable per a la meva butxaca:
    a) pagar tor el menú (ex: 10,50 euros)
    b) mirar el que marca la carta i pagar: el preu del plat (7,50 €) + el pa (0,90 €) + la beguda (1,20) + el postre (3,50 euros). Total= 13,10

    Com us heu quedat???? Doncs jo prefereixo pagar el menú complert!!!!

    Si em sortís més econòmica l'opció b, el restaurant no es pot oposar a cobrar el preu d'aquesta opció...

    Compradora compulsiva

    ResponderEliminar