martes, 21 de abril de 2009

Què és una unitat????

Ja us aviso amb antel·lació: quan hagueu llegit això, el més probable és que arribeu a la conclusió que estic malament del cap o que la meva vida és tan avorrida que no tinc res millor a fer, però sóc així i no ho puc evitar.

Ahir vaig anar al súper. No pertany a cap gran cadena, és un d’aquests supermercats que potser tenen 2 ó 3 sucursals a tota la ciutat. Aquesta setmana hi havia la promoció de 3x2, és a dir, pel preu de 2 unitats et podies endur 3. Aquesta és una tècnica que s’utilitza des de fa molts anys, i ahir vaig decidir de posar a prova als del súper.

Vaig agafar 3 ampolles de llet, 3 bosses de patates, 3 llaunes de refresc, 3 enciams i… 3 tomàquets. Per pagar els 2x3 dels tomàquets, primer vaig pesar dos tomàquets per tal d’imprimir l’enganxina amb el preu dels dos tomàquets, i a continuació vaig introduir un tercer tomàquet.

En aquell moment, hi havia un treballador de l’establiment que em va preguntar què estava fent: Jo li vaig contestar que pesava dos tomàquets per després afegir un tercer i pagar només dos.

L’home em va dir que això no funcionava així, que si volia beneficiar-me del 3x2, havia de comprar 3 kg de tomàquets, però no 3 unitats de tomàquet. Jo li vaig contestar que al cartell posava: “per 3 unitats paga només 2”. Si cada enciam és una unitat, o cada ampolla de llet també ho és… per què en el cas de tomàquets la unitat ha de ser 1kg (o sigui molts tomàquets)? I en cas de ser així, on hi ha el cartell informatiu que especifiqui el que són unitats en cada cas?

Òbviament jo ja sabia que em dirien això, i precisament per això vaig voler pesar els tomàquets davant d’algun treballador. Vaig decidir no comprar els tomàquets, i també els hi vaig dir que la propera vegada que vulguin fer una oferta d’aquest tipus s’encarreguin de no induir a error als clients.

En quant surti de la feina penso passar-me per veure si ja informen d’aquest “petit detall”.

Creieu que tinc raó o que estic una mica boja???

15 comentarios:

  1. Ets una freak, però la idea és bonísssima!!

    ResponderEliminar
  2. Me habría encantado ver la cara de los tipos del super cuando les soltabas el rollo de las unidades y los kilos, jajajaja!

    Salu2

    ResponderEliminar
  3. També podries haver fet el mateix amb els litres! pagues dos i te'mportes 3 XD

    ResponderEliminar
  4. El teu raonament en realitat té molta lògica. I si haguessis volgut podries haverte emportat els 3 tomaquets perque tenies raó. Si no hi havia cap retol que digués lo de les unitats no podien negar-se.

    ResponderEliminar
  5. De fet hi ha molts lloncs on no et deixen trencar els packs de llaunes o iogurts. D'això ells en diuen "unitats".

    I cada llauna què es? Una sub-unitat? Qui estipula això?

    ResponderEliminar
  6. Tens tota la raó. Però jo ho hauria fet amb tres olives.

    ResponderEliminar
  7. Tots els que llegim aixo pensem igual que tú. Qui poy pensar el contrari?

    ResponderEliminar
  8. Si jo hagues estat tu, hauria reclamat per publicitat ebganyosa.

    El teu 3x2 en tomaquets no es va fer realitat.

    Has tornat a veure si han canviat el cartell?

    ResponderEliminar
  9. Eso, eso!!! que cambien el cartel!!!

    ResponderEliminar
  10. Estàs boja però el teu raonament em sembla molt simpàtic...

    ResponderEliminar
  11. Quan els supermercats fan aquestes promocions, ja posen el cartell als productes concrets als que es pot aplicar aquesta promoció: a les fruites, verdures, etc, venudes a pes, aquestes promocions no s'apliquen, així que, per sort, aquest problema no es podria donar.

    Per altra banda respecte els packs indivisibles (de llaunes,iougurts, et) indivisibles que comentava la Núria, precisament al parlar d'unitat es parla d'1 pack (no del contingut del mateix).

    Compradora compulsiva

    ResponderEliminar
  12. Home, suposo que una gran cadena de supermercats ja tindra en compte aquestes coses, pero si en aquest cas estem parlatn d'un super dels petits, es possible que els cartells estiguin escrits fins i tot a ma. Jo crec que a vegades cometen més errors els llocs petits que els grans, perque els petits no tenen departaments de marketing ni coses per l'estil que puguin "prevenir" tot el que pot passar.

    ResponderEliminar
  13. doncs joi crec que és al revés, moltes vegades els petits botiguers solen ser més conciliadors amb els clients, i més propers perque tenen contacte directe amb ells, cosa que les grans superficies a vegades no.

    M'extranya que no volguessin fer ho dels tomaquets.

    ResponderEliminar
  14. d'igual forma que un pack de llaunes és una unitat, un kg de tomàquets també ho és... però bueno, hauria d'indicra-se en el cartell per tal de no generar confusió.

    M'agrada com planteges les coses, aquest blog mola!!

    ResponderEliminar
  15. No vuelvas a ese super, que no te timen

    ResponderEliminar